2015. március 6., péntek

Fáradtságos adminisztráció Welcome Week-kel megfűszerezve

Végre itt vagyok, jól vagyok, boldog vagyok, elégedett vagyok, Nikon vagyok. Ám mindezeket a „vagyok”-okat megelőzte sok-sok keserves fáradtság. De kezdjük is az elején.

Múlthét pénteken indultam utamnak a népligeti autóbuszmegállóból 20:30 perckor kedves csoporttársammal, Zoltánnal, és pár megálló múlva meg is érkeztünk szombat reggel 7 órakor a padovai autóbuszmegállóba. A röpke 10 és fél órás utazáson szerencsére 3 órával többet aludtam, mint amennyit terveztem – 3 órát aludtam -, majd a megérkezés után egyből indultunk a hotelünkbe. (Mert sajnos nem tudtunk egyből beköltözni a kollégiumba, mert hétvégén nincsenek nyitva az ehhez szükséges irodák, ahol el tudtuk volna végezni az adminisztrációs munkálatokat, így az első két éjszakát a gyönyörűséges Calsa Valentini Terrani szállón kellett eltöltenünk.) 

(Ez a látvány tárult elénk, ha kinéztünk a hotelünkből.)

Ám, nem tudtuk egyből elfoglalni szerény szobánkat, mivel csak 11 óra utánra takarították ki. Mit volt mit tenni, a csomagjainkat hátrahagyva elindultunk Padova központja felé. Természetesen ezt a sétát nem tudtuk teljességgel élvezni, mivel nagyon fáradtak voltunk - azonban a városra nézve egyáltalán nem lehet panaszunk.




 Este találkoztunk két spanyol lánnyal, akikkel a Facebook-on keresztül ismerkedtem meg – még korábban kértem tőlük segítsége. Nagyon kedvesek voltak, a későbbiekben is rengeteget segítettek nekünk, értük és a később megismert lengyel lányokért is lobbizni fogok az Úr előtt.

A második napon körülbelül 20 kilométert sétálhattunk, mivel a csomagjainkat két fordulóból vittük át a kollégiumba a már említett lengyel lányokhoz. Nagyon nagy szívességet tettek nekünk ezzel, mivel így nem hétfő délelőtt – 10-ig kellett elhagyni a hotelt – kellett elcipelni a csomagjainkat a kollégiumba. Ezen a napon azért volt időnk alaposabban körbenézni a városban, és megállapíthatom, hogy eddigi tapasztalataim alapján Padovában a legmagasabb az egy főre jutó élő szobrok, a biciklizés közben telefonáló és a bicikli tolvajok száma. Az első napok egyébként éppen úgy teltek, ahogy gondoltam: kétszersültet ettünk az otthonról hozott májkrémmel, valamint olasz pizzát egy kínai étteremben.

A hétfő már biztatóbb volt, mivel első dolgunk a SASSA Service-be vezetett, ahol megköthettük a kollégiumi szerződésünket, és utána egyből elfoglalhattuk a szobánkat. Viszont a takarítás és a kipakolás után itt sem maradtunk sokáig, mivel mentünk az Erasmus Welcome eseményre. Ez a hét egyébként az Erasmus Welcome Week, szóval minden napra jut valamilyen esemény: rapid randi szerű ismerkedős est, különböző bulik, városnézés és a többi. Nagy meglepetésemre ezeken a tivornyákon magyarokkal is találkoztam, természetesen örömujjongásokban törtünk ki.




Összességében eddig fantasztikus az ittlét. Valójában szerintem még nem fogtam fel, hogy majdnem 5 hónapot fogok eltölteni ezen a csodálatos helyen, inkább olyan, mintha csak nyaraláson lennék. Az emberek hihetetlenül kedvesek, a város fantasztikus, a programokat is nagyon élvezem.




A következő blogbejegyzésemben az itteni óráimról, az egyetemről, a biciklikről és a további tapasztalataimról fogok írni.

1 megjegyzés: