2015. március 27., péntek

Vihar előtti csend

Ez a hét az előzőekhez képest laposabbra sikeredett, ám összességben egyáltalán nem panaszkodhatok.

A „lapos” héten ellátogattam Bassano del Grappába, ahol megízlelhettem az igazi grappa (http://hu.wikipedia.org/wiki/Grappa ) zamatát, a kisvárosi élet hangulatát, valamint ismételten egy nagyszerű napot tölthettem el ismerőseimmel. Ezt a kiruccanást 3 lengyel és 1 spanyol lánnyal, valamint Barnabás honfitársammal tettem meg. Egy másik társaság ugyanekkor Bolognába tett egy kirándulást, viszont nem volt kedvem egy nagyvárosban zakatolni egész nap, megelégedtem Bassanoval.




A héten többször is elmosta az időjárás a programokat – minek is jöttem ki? én balga -, így olykor – amikor lehetőségünk volt rá - éjszakai bringázásokkal ütöttük el az időnket: például elmentünk a közelben lévő, Padova egyik szimbólumának számító La Specola-hoz. Az egykori csillagvizsgáló ma már múzeumként üzemel, különlegessége pedig az, hogy Galileo Galilei csaknem 10 évet töltött a toronyban tanítással és kutatással.

(A háttérben látható a La Specola)


Na de miért is ezt a címet adtam? Ennek egyszerű oka van: a húsvéti szünetre tervezem a túránkat, aminek keretein belül érinteni fogjuk Cinque Terre-t, Firenzét, Sienát és Pisát. Egy ilyen túra megszervezése nehezebb, mint gondoltam – természetesen azért, mert a lehető legolcsóbban próbálom leszervezni a szállásokat, az utazásokat és a múzeumokat is. Sajnos nem tudtam mindenhol Couchsurfinggel szállást találtam, vagy éppen Blablacar-ral fuvart, így a drágább megoldásokat kell alkalmaznunk majd. Éppen ezért ezen a héten le is mondtam az eheti utazásomat, amit Ferrarában terveztem. Lári-fári.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése