2015. június 20., szombat

Csömörből örömbe

A csömör természetesen kissé túlzó, ez inkább csak arra vonatkozik, hogy indulásom napján, délután 3 órakor írtam még egy fantasztikus vizsgát és onnan utaztam a reptérre, ahol Zoli kuzinnal ismételten nekivágtunk Olaszországnak. Már hónapokkal ezelőtt lefoglaltuk a jegyet, ami mindössze 4490 forint volt, így nem volt okunk semmiféle félelemre. A gépünk este 8-kor indult, a repülőút alatt semmi probléma nem volt, épségben megérkeztünk. Az olaszok azért cselesek, csak a repülőtérről eljutni a városba busszal 10 euró – összevetve, 2 hónappal ezelőtt 9 euróért foglaltunk le Rómából Padovába tartó vonatjáratot. Éjfélre meg is érkeztünk a szállásunkra.

Másnap találkoztunk német barátunkkal, Thimoval, akivel bejártuk az egész várost – a német lányokkal csak este találkoztunk a folyóparton. Egyetlen nap természetesen nem elég egész Milánóra, azonban megnéztük a Duomot, Galleria Vittorio Emanuele II, Teatro alla Scala, Castello Sforzesco és a többit. Természetesen meg akartuk nézni Az utolsó vacsorát is a Santa Maria delle Grazie templomban, azonban nem jártunk sikerrel, mert a belépők már hetekkel ezelőtt elkeltek. Emiatt – és a többi kimaradt látványosság miatt is – a jövőben majd vissza kell jönnöm Milánóba. Lári-fári.

Galleria Vittorio Emanuele II

Duomo

A város rendjét egy kicsit megkavarta, hogy az amerikai First Lady, Michelle Obama is tiszteletét vette az EXPO kiállításán, és az ő látogatása miatt egy-két utat le is kellett zárni. Mondanom sem kell, hogy a hosszabb várakozások mit okoztak az utakon:

A második napon az EXPO kiállítást látogattuk meg, ahol többet baktattunk mint Zsákos Frodó és csapata. Ezt a rendezvényt se lehet 1 nap alatt bejárni alaposan, így számunkra a legizgalmasabbnak tűnő színhelyeket néztük meg – nekem a német, illetve a lengyel pavilon tetszett a legjobban.

The Tree of Life

A magyar pavilon

Összességében Milánó nagyon tetszett, az eddigi városoktól nagyon eltérő méreteiből adódóan. Mindenkinek ajánlani tudom akár a várost, akár a világkiállítást. Én jelenleg Italo vonattal robogok 300 km/órás sebességgel Nápoly felé.