2015. június 30., kedd

Róma aromája

Milánó és Nápoly után megérkeztem Rómába is Zoltán kuzinnal és Barna bácsival, ahol azt láttuk, hogy egy csomó helyen félbehagyták az építkezéseket, és az emberek ezeket látogatják meg borsos belépődíjakért cserébe. De vannak helyek, amiket befejeztek, azokat érdemes megnézni. Lássuk ezeket.

A szállásunkat a vasútállomáshoz volt közel – ami nem kecsegtetett sok jóval korábbi tapasztalatainkból kiindulva. Egy egyszerű hostel tárult elénk 6 ággyal, rosszabbul mutatott, mint a képeken, de a tulajdonos kedves volt, meleg víz is akadt, így nem igazán lehetett panaszunk.

Első utunk a Vatikánba vezetett, ahol természetesen megnéztük a Szent Péter Bazilikát, a Vatikáni Múzeumokat, valamint az Angyalvárat. A Bazilika hatalmas – ez a legnagyobb ilyen épület a világon (https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_largest_church_buildings_in_the_world ) -, lenyűgöző, az ember órákat képes lenne elnézelődni. Láthattam a Pietát is, aminek nagyon örültem. Innen a múzeumok felé vettük az irányt, ahol hatalmas sor fogadott minket – igaz, mi soron kívül mentünk be, mert a Bazilikánál megvettük a jegyeket. A múzeumban így is rengeteg ember volt, szinte sodrottam az árral – ennek nem örültem, voltak helyek, ahol nem tudtam annyi időt eltölteni, amennyit szerettem volna. Így is láthattam többek között Raffaello termeit – bennük például az Athéni iskola című festményét -, vagy a Sixtus-kápolnát, ami egyszerűen döbbenetes volt. Körülbelül 40-50 percig ámultam-bámultam Az utolsó ítéletet, ahol folyton észrevettem valami újat.

 A Vatikán

Szent Péter Bazilika

A Piét

Athéni iskola

Ádám teremtése

Angyalvár

A következő nap az ókori Rómát, azaz a Forum Romanumot néztük meg. Ezen a napon már érezhető volt a hátunk mögött hagyott napok túrázásai, nagyon fáradtak voltunk, hogy nem tudtuk teljesen élvezni a folyamatos sétálást.


Tasli nem kellett szerencsére, hogy összeszedjük magunkat. Természetesen bementünk a Colosseumba is, aminek külön örültem, mert egy gyermekkori vágyam vált valóra, hogy kívül-belül láthattam ezt a csodás épületet. Egy kis pihenés után megnéztük egy üveg bor fogását a római éjszakában.

Forum Romanum

Colosseum

A harmadik napon, vasárnap ismét megfordultunk a Vatikánban, hiszen délben a Pápa beszédet tartott, amire mi is kíváncsiak voltunk természetesen. Innen a Villa Borghese parkjába mentünk egy picit szundítani, majd ugyanitt meglátogattuk a Galleria Nazionale d’Arte Modernat. Ez éppen jól jött, nyugodtan, lassan végig lehetett menni a kiállításon, ahol láthattam van Goghtól, Rodintól, Monettől, Duchamptól, Klimtől alkotásokat. Innen indultunk tovább a Spanyol-lépcsőhöz, amit teljes egészében nem tudtam megcsodálni, mivel éppen felújították egy részét – ugyanezért nem láthattam teljesen a Trevi-kutat sem.

A Pápa

Rodin

van Gogh

Klimt

Rengeteg mindent megnéztünk, lehet, hogy túl sokat is. Azt tudom ajánlani, hogy Rómára szánjatok legalább 5-6 napot, hogy kényelmesen meg tudjatok nézni mindent, úgy sokkal jobban lehet élvezni a túrát. Én sem panaszkodhatom, a 12 napos túra alatt bejártam Olaszország 3 legnagyobb városát, voltam az EXPO-n, körbehajóztam Caprit és még sorolhatnám is. Örülök, hogy visszaértem Padovába, ahol portugál lakótársaink széles mosollyal fogadtak minket.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése