2015. május 1., péntek

Eső, eső, szakdolgozat, eső... Micsoda??

Az előző blogbejegyzésem óta a mindennapjaimat leginkább a tanulás és a készülődés határozza meg, mivel közelednek a prezentációk, a vizsgák, a vizsgák és prezentációk, valamint a szakdolgozat leadásának a (határ)ideje. Szomorúság.

Hétvégén például nem is mentem el a kisebb kiruccanásra Vicenzába, mivel inkább arra fordítottam az időmet és energiámat, hogy szakdolgozattémát keressek, találjak, és ezt megosszam egy tanárral is. Szerencsére sikerrel jártam, így még egy kötelességet kihúzhattam a listámról. Valamint ezen a hétvégén bukkantam rá a postaládámban a lengyel lányok által küldött húsvéti csokira is. Boldogság.



Ez a hét nagyon jól kezdődött, mivel hétfőn a mindig mosolygó Thimo és párja, a mindig segítőkész Angelika filmestet tartott saját lakásukon, ahova sok-sok embert meghívtak. A film előtt több vegetáriánus finomságot szolgáltak fel, amelyek nagyon ízletesek voltak – azért a hús még nem fog kiszorulni az étrendemből. A film ugyancsak nagyon jó volt – Inside Llewyn Davis -, a legjobb mégis az volt, amikor a film vége után felkapcsolta valaki a villanyt, mi visszacsöppentünk a „valóságba”, és az az érzésem támadt, mintha már évek óta ismernénk egymást. Ez hatalmas boldogsággal töltötte el a lelkemet.


Viszont szinte minden nap megállás nélkül esett az eső... vagyis ez nem teljes igaz, mivel csak akkor hullajtotta könnyeit az ég, amikor én éppen gyalog vagy biciklivel igyekeztem az egyetem felé. Miután megérkeztem csuromvizesen, rá 10 percre el is állt... Badass Rain. A BR miatt nem tudtunk kimenekülni a szabadba, így leginkább Gonzaloval pingpongoztam a kollégiumban, vagy tanultam a vizsgákra.

Mivel már lehet érezni egyaránt a padovai és az otthoni vizsgák előszeleit is. Ma volt a vizsgafelvétel az otthoni vizsgákra, és ez igazán elszomorított reggel 8-kor. Lári-fári. A mai Evolutionary Psychology óra végén a tanár elmagyarázta, hogy miért szeret tanítani: számára az a legnagyobb ajándék, ha 57 évesen beszélgethet nap, mint nap huszonéves fiatalemberekkel vagy kisasszonyokat, hogy mindennap újat tanulhat tőlük, hogy egymástól kérdezhetnek, és míg ő 57 évesen 23 évesnek érzi magát, látja más korabeli ismerőseit, barátait, akik legalább 70-nek néznek ki. Azért is beszélt erről, mert keveset kérdezett az osztály az órán, ő pedig szinte könyörgött, hogy kérdezzünk tőle, mit nem értünk, mit miért úgy gondolunk. Engem ez nagyon jó érzéssel töltött el, láttam rajta és hallottam a hangján is, hogy neki tényleg ez az élete.

A mai napomra Milen tette fel a koronát. Milennel a tavalyi portugál kiruccanásom alatt találkoztam, ő volt a francia csapat vezére. Tegnap felkeresett, hogy ma éppen Padovában fog tartózkodni, szóval találkoztunk is, és elbeszélgettünk az élet naaaaaagy dolgairól. Természetesen ez is nagyadag boldogsággal töltött el.


Összességében, ez a fránya eső nem is gátolt meg abban, hogy örömteli pillanatokat találjak magamnak az elmúlt héten. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése